Avagy meddig juthat el egy teljesen kezdő nyelvtanuló 80 nap alatt? · #blogozzukki!

Második hónap: Fokhagymától Úrhidáig.

A valóságban a pezsgőgyártás fellegváráig, a franciaországi Reims-ig tart ez a 2. szakasz, csak megtetszett a rím. 🥂

Még egy utolsó hét tanulás áll előttünk Tamással, aztán összecsomagol, és kiköltözik Franciaországba. Egy nyáron át tanultunk együtt. · #blogozzukki!

Izgatott, már-már ideges vagyok: még ezer dolgot szeretnék átadni neki, minden alapvető kifejezéssel felvértezni őt, hisz tudom, hogy nehéz dolga lesz.

Olyan, mint amikor utazásra pakolok, és a súlykorlát miatt csak a legfontosabbakat vihetem magammal.

Tamás óráira készülve kidobálok minden „súlyfelesleget”.

Igeragozás? Túlsúly! Maradjunk annyiban, mert középfok környékén ezt még rendszeresen javítom, hogy a 6 személy közül négyben egyformán ejtjük ki a személyragot! Sehogy! 🙊 Hímnem – nőnem? Egyelőre felesleges túlbonyolítani! Kezdetnek elég lesz, ha a feketekagylót nem keveri össze a sütőformával (la moule vs. le moule)! A konyhához kapcsolódó többi főnév nemének tévesztése nem értelemzavaró, idővel meg úgyis minden a helyére kerül majd.

Amit viszont szigorúan beleteszek Tamás bőröndjébe az a Lucifer-szabály (aki nem ismeri ezt az alapvető kiejtési szabályt, azonnal jelentkezzen be hozzám! 😉👿), a di- és trigrammák, a konyhai cuccok, alapanyagok és elkészítési eljárások elnevezése, a kapcsolódó igék, meg az, hogy une tasse à café (az „à” prepozíció irányultságot fejez ki) és une tasse de café (mennyiségek „de” prepozícióval). Ezt most kell megértenie, ugyanis félek, hogy a kinti, anyanyelvi tanárával nehéz lesz. Meg persze az utolsó két hetünk anyagát: Je m’appelle. Je suis étudiant. Je t’aime. Moi aussi. Je ne t’aime plus. Mégiscsak egy 17 éves fiatalról van szó! 😉

Tamás elképesztően ügyes, nyitott és motivált.

A 6. héttől menüsorokat ír nekem. Rám is fér, mert ritkán eszem meleg ételt. Sült libacomb mézes sütőtökpürével, garnélarák fokhagymás vajmártással, tonhalsteak spenótos rizottóval, tiramisu pohárban eperszeletekkel díszítve. Ételkompozícióit száraz pezsgővel, időnként rozéborral kínálja. Hmm…

Az óráink jókedvűek. Van itt minden: latin és török eredetű szavak, a másnaposság franciául „gueule de bois”, a boá szerintem magyar jövevényszó lehet benne! 😆

A végéhez közeledve arra kérem, írjon referenciát. Egy csomó agyonrágott megfogalmazás érkezik tőle. Válaszom: „kérem, ne rólam írjon, mert egyrészt mindenki tudja milyen jó tanár vagyok (🤣 ezt viccből írom, engem alig páran ismernek csupán), másrészt ez a kutyát se érdekli! „Örömmel ajánlom”, „személyreszabott órák”, „kiváló tanítási módszereket alkalmaz”, blablabla, rengeteg klisé, ilyet bárkiről lehet írni! Red ocean.

Tamás, kérem ne akarjon eladni engem! Engem az érdekel, ön hogyan érezte magát ebben a 10 hétben!

Újabb válasza lassabban érkezik meg, ezt már jobban át kell gondolnia. A mai iskolarendszerben szokatlan kérésnek számít, hogy a diák számoljon be a tanulási folyamattal kapcsolatos érzéseiről, megéléseiről.

Végül elküldi: „Nagyon szerettem Vandával dolgozni. Óriásit fejlődtem 3 hónap alatt, sokkal többet, mint azt az elején hittem volna. Örömömet leltem a tanulásban. Vanda minden nyelvórájáról elégedetten és motiváltan távoztam.”

Annak, hogy „felvillanyozva” még jobban örültem volna, de ezt elérni talán már tényleg túlzás! 😆

Szóval igen, én is így láttam. Ezért élveztem olyan nagyon magam is ezt a 10 hetet!

Köszönöm, Tamás, a közös munkát! Számomra is nagyon gazdagító volt! Szerettem egy csónakban evezni magával, nézni, ahogy fejlődik, ahogy megtapasztalja, hogy a nyelvtanulás élvezetes együttműködés is lehet. Ahogy meghaladja a saját hiedelmeiből származó korlátait, egyre magabiztosabbá válik és megszereti a nyelvet. Talán a nyelvtanulást is.

Sok sikert kívánok önnek! Büszke vagyok az eredményre, amit mi ketten ezen a nyáron elértünk!

A történet első részét itt találod: 80 nap alatt a francia konyha körül

Persze #nevelemtanulj! De ha te mégis velem szeretnél tanulni, akkor várlak szeretettel!

🇫🇷 Bien à vous et à la prochaine!